HET BIJZONDERE KARAKTER VAN JEZUS

Deborah-Cabau-jezus-christus-religie-bijbel-astrologie-geboortehoroscoop-messias

Categorie

Geschreven door

Deborah Cabau I Astrologie I sterrenbeelden I horoscoop
Deborah Cabau

Deel dit artikel

Als je liever luistert, luister dan hier naar de aflevering van De Astrologie Podcast over het bijzondere karakter van Jezus:

Waarom zou ik het karakter van Jezus willen analyseren? Omdat hij vandaag de dag nog steeds een influencer is. De beste man heeft een enorme legacy nagelaten waar vandaag de dag nog over wordt gesproken en geschreven. En dat terwijl hij zelf nooit één woord op papier heeft gezet. De persoon Jezus is fascinerend, evenals zijn leven op aarde.

Jezus verrichtte wonderen en vroeg geen geld voor zijn diensten. Hij kon de doden tot leven wekken, zieken beter maken, blinden weer laten zien, kreupelen weer laten lopen, over water lopen, stormen tot rust brengen, demonen in mensen verjagen, water in wijn veranderen, van 5 broden en 2 vissen genoeg eten maken voor vijfduizend mensen en hij kon zelfs zijn eigen dood overwinnen.

Jezus was een persoon met impact. Zonder zelf opgeleid te zijn wist hij meer licht te schijnen over mensen dan alle filosofen en geleerden samen. Hij veroverde harten binnen alle lagen van de bevolking. Deze man was volmaakt en vrij van zonden. Maar was hij nou een Steenbok of een Vissen? Kortom, genoeg redenen om het bijzondere karakter van Jezus te willen doorgronden.

Jezus was een goed mens en zelfs volmaakt

Als we afgaan op alle verhalen uit de overleveringen dan was Jezus een goed mens. Hij was een kalme man. Inlevend, liefdevol en had veel over voor de medemens. Ook wordt hij gezien als een verstandig persoon die het juiste deed.

Jezus ging discussies met geleerden niet uit de weg en ging zelfs om met mensen die niet zo geliefd waren door het volk. Zijn naastenliefde maakte hem razend populair en de Joodse kerk voelde concurrentie. Daarom verzonnen ze een plan om hem uit de weg te ruimen.

Eigenlijk was Jezus Christus volmaakt. Hij was vrij van zonden, had vrienden maar ook vijanden. Hij was geen man van extremen. Zijn kwaliteiten waren legio. Jezus vertoonde geen zwaktes en was consistent in zijn gedrag. Hij had mededogen, was in staat om iedereen te vergeven en hij kende geen kwaad, geen negativiteit, geen kwaadsprekerij, was nooit boos, jaloers of argwanend. Hij loog niet, sprak zichzelf nooit tegen en wist altijd op het juiste moment het juiste te zeggen. Zijn oordeel was gebalanceerd. Hij pochte niet, hij beledigde nooit en had nooit oneerbare voorstellen.

Had Jezus ook een geboortehoroscoop?

Om het karakter van Jezus goed te kunnen bestuderen en analyseren, is het belangrijk om een geboortehoroscoop te maken. Een horoscoop is een schematische voorstelling van de planeetstanden op het moment dat iemand wordt geboren. We noemen dit ook wel een blue print van iemands ziel. Om een geboortehoroscoop te kunnen maken moet je drie dingen weten van iemand: de geboortedatum, het geboortetijdstip en de geboorteplaats. Van Jezus kan ik simpelweg geen geboortehoroscoop maken, omdat we alleen maar weten wáár hij geboren is en niet wanneer en hoe laat. Ben je geïnteresseerd naar de geboorte van Jezus Christus, de zoon van God? Dan kan je dit artikel lezen: Had Jezus ook een geboortehoroscoop? Luister je liever? Dan kan je hier de podcast beluisteren.

Je ontdekt dat Jezus helemaal niet geboren is op 1ste Kerstdag, 25 december. Wanneer hij wél geboren is blijft speculatief. Maar historici denken dat hij rond 6 januari moet zijn geboren zo’n zes jaar voor Christus. Bizar toch!? Hoe dat allemaal kan, kun je hier teruglezen of hier terugluisteren.

Ben je benieuwd naar jouw eigen persoonlijke geboortehoroscoop Vraag hem vandaag nog gratis aan!

karakter
Was Jezus volmaakt? Wie zal het zeggen. Volgens de overleveringen moet hij een héél bijzondere man zijn geweest.

Bijna om gek van te worden, want zo’n iemand lijkt onaantastbaar. Jezus was nooit onzeker, ging bij niemand te rade en had niets om op te biechten. Hij was snel van geest en wist altijd met een passend antwoord te komen. Hij had begrip voor iedereen en begreep iedereen met een half woord.

Je zou bijna zeggen dat hij ‘onmenselijk’ was. Want er is nog nooit iemand geweest die hem kon evenaren. Het was een rechtvaardig persoon, niet te hard en niet te zacht. Eerder zacht dan hard als je het mij vraagt. Of hij naïef was valt niet te zeggen. Hij voorzag zijn eigen verschrikkelijke lot en toch deed hij er niets aan. Wist Hij soms dat zijn dood een hoger doel diende?

karkater

Jezus Christus had een groot hart. Daar paste iedereen in. Zijn naastenliefde was zo groot dat zelfs zijn vijanden erin pasten. Jezus kende geen stress en had zelfvertrouwen. Hij had geen laag gevoel van eigenwaarde en was allesbehalve arrogant. Jezus was zeker van zijn zaak en liet zich niet van de wijs brengen. Iedereen vond wel iets van Jezus. Kinderen liepen met Hem weg, theologen gingen in debat met Hem, demonen vreesden voor Hem en zelfs gevallen zielen geloofden in een betere toekomst als hun pad die van Hem had gekruist.

Je kunt wel stellen dat we het hebben over een uniek persoon waar ik nog nooit eerder een geboortehoroscoop van heb gezien. Maar toch moet hij behoorlijk veel water in zijn horoscoop hebben gehad. Veroorzaakt door voornamelijk het sterrenbeeld Vissen. Vissen staat sowieso symbool voor het Christendom. Jezus sprak beheerst en op een volwassen toon. Hij was zo wijs voor zijn leeftijd dat het leek alsof hij al duizend levens had geleid. Ik zou zeggen dat hij ook een flinke scheut Steenbok en Saturnus in zijn geboortehoroscoop zou hebben moeten gehad.

Jezus liet de mens zien hoe een volmaakt leven geleid moest worden. Maar zijn volgelingen waren alles behalve volmaakt. Hij was een rolmodel. Een rolmodel die vandaag de dag nog steeds actueel is. Leven naar Jezus’ evenbeeld is voor velen een streven. Het houdt mensen op het goede pad.

Jezus was ook een nomade. Hij had niet veel nodig voor een goed leven, kwam uit een arm gezin en was als baby al op de vlucht. Hij leerde timmeren van zijn vader en werd een prediker. Jezus bezat haast niets en was nergens ingeschreven. Hij trok rond en werd niet door iedereen even goed begrepen. Hij werd verworpen, verraden en gedood.

Jezus leek ontastbaar en het kan goed zijn dat het volk in Jeruzalem, dat zich achter Herodes schaarde, bang was voor hem. Het is een bekend verschijnsel dat wij mensen niet goed kunnen omgaan met mensen die we niet in een hokje kunnen plaatsen. Jezus heeft een hokje helemaal voor zichzelf. Er is nog nooit een tweede opgestaan. En de mensen die hem tot nu toe als Messias hebben willen evenaren, kunnen geschaard worden onder charlatans, bedriegers dus. Jezus is uiteindelijk veroordeeld door het volk van Jeruzalem. De Romeinen hebben Hem terechtgesteld. De Romeinse prefect Pilatus gaf het volk de keuze wie ze vrij wilden laten. De moordenaar Barabas of Jezus. Het volk koos voor Barabas en daarmee werd Jezus veroordeeld tot het kruis.

karakter

Jezus was een persoon met impact. Hij heeft nog nooit zelf wat geschreven, maar tot op de dag van vandaag wordt er nog steeds over hem geschreven en zelfs gezongen. Zonder zelf opgeleid te zijn, wist hij meer licht te schijnen over mensen dan alle filosofen en geleerden tezamen. Hij veroverde harten binnen alle lagen van de bevolking.

Ik heb er ook geen verklaring voor hoe hij geboren kon worden zonder dat zijn ouders daar intiem voor waren geweest. Dit gaat tegen de natuurwetten in. Hij was van eenvoudig komaf en toch wist hij geleerden in verlegenheid te brengen. Hij verrichtte wonderen en vroeg geen geld voor zijn diensten. Jezus leeft voort. Omdat niemand kan bevatten waar hij zijn superkrachten vandaan had gehaald.

Een geboortehoroscoop maken van Jezus is onbegonnen werk. Deze man lijkt alles te overstijgen en misschien is dat ook de schoonheid van alles en moet deze historische persoon onschendbaar blijven en voortleven in de harten van gelovigen. Zoals mijn gelovige opa altijd zei:

‘Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.’

DE ASTROLOGIE PODCAST

BUSINESS ASTROLOGIE VOOR EXPERTS

Deborah dringt tot je diepste kern door en helpt je om je expertstatus te claimen en door te groeien naar Bedrijfsalchemist. Geheime wapen? ASTROLOGIE + HIGH-END POSITIONERING. Vraag gratis jouw geboortehoroscoop aan via 👉🏻 https://deborahcabau.nl/gratis-persoonlijke-geboortehoroscoop/

Door naar deze podcast te luisteren groeit je emotionele en spirituele intelligentie. Je leert hoe je als expert je kunt vestigen als de #1 autoriteit in jouw markt en hoe je met het grootste vertrouwen je bigger vision deelt. Wil je voortaan geen aflevering missen? Abonneer je dan op De Astrologie Podcast.

Ben je een kennis-expert en wil je next level gaan en bedrijfsalchemist worden? Plan dan je call voor vrijblijvend gesprek. Ik ben de astrologie business expert, je bent bij mij in goede handen.

© Deborah Cabau | Deborah is astrologisch businesscoach, auteur van Your Greatest Gifts From The Universe en host van De Astrologie Podcast.

Kernwaarden: spiritualiteit, bewustzijn, persoonlijke groei en ondernemen.

Deel dit artikel
deborah cabau astroloog business strategie advies

DEBORAH CABAU | ASTROLOGISCH BUSINESSCOACH

Mijn missie is om kennisexperts en professionele coaches te helpen met het maken van goede strategische keuzes. dat doe ik door het goud op te sporen in de persoonlijke horoscoop en deze te vertalen naar een personal brand business die tikt als een klok.

Anderen lezen ook

ONTVANG GRATIS JE PERSOONLIJKE GEBOORTEHOROSCOOP